Núria Vinyals comparteix amb nosaltres aquesta experiència de llengua i TIC per P4 i P5:
La classe de les crispetes (P4 i P5) som petits escriptors!
Agafant la idea del binomi fantàstic de Gianni Rodari, primer triem i busquem al Google imatges dels noms de les classes de l’escola (bunyolets, crispetes, bombons, espaguetis, llaminadures, pizzes i Ferran’s Adrià) i després un personatge de conte.
A continuació, encara agrupats per parelles, escrivim una frase que ens inventem per a les dues imatges escollides.
En una segona sessió, també per parelles, continuarem les històries començades “en cadena”; és a dir, una nova parella continuarà la història començada amb una frase. Després canvia d’ordinador novament i escriu una frase a una altra història, de manera que a la frase inicial de la història s’hi ha afegit nus i desenllaç, però a sis mans!!
Aquesta experiència ha estat molt positiva pels nens i nenes, que treballen en parelles, s’ajuden i s’engresquen mútuament, s’organitzen de forma autònoma i amb un grau de motivació elevat.
A P5 fem escriptura natural (escriuen tal com sona) i els ho respectem perquè l’objectiu d’aquesta activitat és adquirir gust per la lectura i l’escriptura.
Agafant la idea del binomi fantàstic de Gianni Rodari, primer triem i busquem al Google imatges dels noms de les classes de l’escola (bunyolets, crispetes, bombons, espaguetis, llaminadures, pizzes i Ferran’s Adrià) i després un personatge de conte.
A continuació, encara agrupats per parelles, escrivim una frase que ens inventem per a les dues imatges escollides.
En una segona sessió, també per parelles, continuarem les històries començades “en cadena”; és a dir, una nova parella continuarà la història començada amb una frase. Després canvia d’ordinador novament i escriu una frase a una altra història, de manera que a la frase inicial de la història s’hi ha afegit nus i desenllaç, però a sis mans!!
Aquesta experiència ha estat molt positiva pels nens i nenes, que treballen en parelles, s’ajuden i s’engresquen mútuament, s’organitzen de forma autònoma i amb un grau de motivació elevat.
A P5 fem escriptura natural (escriuen tal com sona) i els ho respectem perquè l’objectiu d’aquesta activitat és adquirir gust per la lectura i l’escriptura.
6 comentaris:
qué cuentos más geniales. Un saludo
Fantàstic! Gràcies per compartir-ho.
Petons!
Molt bona idea!
Una idea genial!!!
Hola, aquests dies he tingut problemes informàtics i he perdut tots els seguidors. Si vols pots tornar-me a seguir a Educació i les TIC
Gràcies. Espero veure't aviat pel meu bloc. Salutacions.
m'agrada molt la idea ,crec que la provarè.
Publica un comentari a l'entrada