Raquel Fernández ens envia més informació sobre el projecte de treball que van realitzar els seus alumnes de P3. He de dir que ha fet una gran tasca que segur que molts l'aprofitarem en les nostres aules. Gràcies per enviar tot aquest material!
JCLIC del qual van extraure molta informació
Llibre resum del projecte
Està penjat a la web de "La Prestatgeria". El problema és que està en la versió de proves i no la pot passar a la pàgina definitiva, cosa que al juny l'esborraran. Però he pensat en fer unes captures de pantalla i afegir-lo als àlbums picasa. Així sempre podrem accedir!
Mapa conceptual
Per acabar el projecte dels peixos els xiquets i xiquetes de P3 van fer la presentació a les famílies. Cada infant tenia una imatge explicativa del mapa conceptual-resum del projecte. A cada infant la mestra li feia una pregunta del que han aprés i ells anaven contestant (el que està en negreta són les seues respostes):
- Som la classe dels.... Peixos.
- On viuen? Viuen a l'aigua dolça i salada.
- On hi ha aigua salada? Al mar.
- I aigua dolça? Al llac i al riu.
- Com pot ser també l'aigua? Freda o calenta.
- Com són els peixos d'aigua freda? Grisos i marrons. I els d'aigua calenta? De colorins.
- Com poden ser els peixos? Grans i petits.
- Què tenen? Boca, ulls, brànquies, aletes i cua per nedar.
- Per a què són les brànquies? Per respirar.
- Tenen el cos cobert de... Escates.
- Què tenen per dins? Espines.
- Què passa amb la cua? Els que tenen la cua tisora neden ràpid i els que la tenen rodona a poc a poc.
- Què mengen? Plantes o peixos petits.
- Com neixen? D'ous.
- Com són els ous? Petits i tovets.
- Què fan amb els ous? Els amaguen a les plantes perquè no se'ls mengin altres peixos.
- On comprem el peix per menjar nosaltres? A la peixeteria.
- Com els pesquen els pescadors? Amb canya. I si volen pescar molts? Amb xarxa.
- Tots els animals que viuen a l'aigua són peixos? No, no són peixos la tortuga, el pop, la balena, el dofí, el cranc.
- I el cavallet de mar és un peix? Sí, perquè té aletes, cua, boca, brànquies i posa ous.
Al final de la presentació van recitar el poema i van cantar dos cançons:
TENS LA CUA VIROLADA,
TENS ESCATES MOLT LLUENTS.
TOT NEDANT OBRES LA BOCA
PERO SENSE DIR MAI RES!
Per la meua part, afegiré els contes que han treballat
i així acabarem de completar tots els recursos utilitzats.
i així acabarem de completar tots els recursos utilitzats.
2 comentaris:
Gràcies a Raquel pel material tan genial que ha compartit i a tu pel teu blog, que m'encanta.
Una qüestió: he intentat baixar-me la programació dels peixos i no he pogut. Seria possible penjar el document d'una altra forma?
B7ts
En teoria només has de registrar-te a l'Issuu (és gratuit) per poder descarregar sense problema. Però també he actualitzat l'entrada per afegir un altre tipus de descarrega. Ací tens l'enllaç al megaupload: http://www.megaupload.com/?d=0JK9UBFY
Publica un comentari a l'entrada