Mercedes Piqueras, presidenta de l'AMPA l'any 2008 i actual col·laboradora en l'Escola Bressol Arraona (Els Merinals - Sabadell) ens escriu perquè l'any passat va elaborar un projecte de tallers de manualitats amb la intenció de decorar el centre. Va crear una comissió d'actes culturals on van sorgir moltes idees.
Amb aquesta entrada, la Mercedes i jo volem animar a tots els pares a implicar-se en les escoles. El seu projecte és un molt bon exemple del què es pot fer. D'aquesta manera els vostres fills/es veuen que la seua família es part del centre i és molt motivant i satisfactori per a ells/es vore-vos allí fent alguna cosa per l'escola. I a més, també ens tireu una maneta a nosaltres, els mestres, ja que a voltes estem tan carregats de faena que no ens dóna temps ni de poder decorar els passadissos!
Amb aquesta entrada, la Mercedes i jo volem animar a tots els pares a implicar-se en les escoles. El seu projecte és un molt bon exemple del què es pot fer. D'aquesta manera els vostres fills/es veuen que la seua família es part del centre i és molt motivant i satisfactori per a ells/es vore-vos allí fent alguna cosa per l'escola. I a més, també ens tireu una maneta a nosaltres, els mestres, ja que a voltes estem tan carregats de faena que no ens dóna temps ni de poder decorar els passadissos!
Taller de TARDOR
Material utilitzat:
- 3 caixes de cartró (1 estres i alta i l'altra rectangular gran i una per fer la base)
- Cola rebaixada amb aigua
- Cel·lofana (cinta d'embalatge transparent que va en rotllos grossos)
- 4 ó 5 globus
- Paper de cuina i paper de diari
- Cartolines de diversos colors
- Tisores
- Retoladors de color plata
- Pintures
- Un polo de llana blanca (per fer una teranyina)
Procés d'elaboració:
- Es construeix l'esquelet de l'arbre posant la caixa que farà de tronc amb les tapes obertes i es pega amb cinta adeshiva a l'altre cartró que actua de base. Es tanca la caixa gran rectangular i es col·loca centrada sobre la vertical. Es pega amb la cel·lofana necessària.
- S'inflen els globus i es reparteixen entre diversos punts de la caixa que faran de fullatge de l'arbre. Es fixen amb cinta adeshiva.
- Es fixen amb cinta adeshiva. Es van col·locant trossos del paper de cuina sobre els globus, i fulles de paper de diari que estiguen empastifades d'aigua-cola. Amb una brotxa es van fent els pegats que siguin necessaris per deixar sempre la textura del paper de cuina com l'última. Es forra també el tronc i la base amb aquesta tècnica. Quan s'ha eixugat, serà tot com una estructura de cartró pedra.
- Es pinta el tronc de marró, la base de verd com d'herba, i el fullatge.
- Cada classe està representada per unes fulles de cartolina: les verdes eren els bebés, les grogues i taronges les dos classes d'1-2 anys, les marrons els xiquets de 2-3 anys, i 10 castanyes eren el personal docent del col·legi.
- Amb la cartolina sobrant es fan altres elements: una papallona, una aranya, una marieta, una valla, un cartell de "respecti les plantes", el cartell indicatiu per als pares, herba i vam posar 2 carabasses ben grosses naturals.
Com aclariment dir que cada fulla tenia un nervi i cada nervi era el nom del xiquet/a de cada classe. Així el nostre arbre tenia 117 fulles, que són els xiquets que hi han en tota l'escola bressol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada